Mi látszik Délkelet-Ázsiából?

FERDE SZEMMEL

FERDE SZEMMEL

A magyar szakadárok is az oroszokkal tartják a kapcsolatot. Tusnádfürdő

2014. július 27. - ymel

Megadták a kilövési engedélyt a civilekre Tusnádfürdőn

Mottóm Orbán Viktor bátorító javaslata: “Félelem, begubózás és visszahúzódás helyett bátorságot, előretekintő gondolkodást, ésszerű, de bátor cselekvést javaslok a Kárpát-medencei magyar közösségnek, sőt a világon szétszóródott teljes magyar nemzeti közösségnek.”

 

Javasoltam volna, hogy a programokat hírdető plakátokon legalább apró betűvel szerepeljen a klasszikus liberalizmus és a neoliberalizmus definíciója, uram bocsá, rövid története, pl. Chomsky citálása stb.

És akkor valóban segítenénk a fiatalságnak elválasztani a szart a víztől. A (klasszikus) liberalizmussal véleményem szerint nincsen semmi baj, az elsősorban az egyén alapvető jogainak és szabadságának a szükségességét emelte zászlajára. Ne felejtsük el azt sem, hogy az bizony a feudalizmus alternatívájaként értelmezendő, általánosságban véve minden totalitáriánus berendezkedés alternatívája.

Neoliberalizmuson pedig elsősorban a gazdaság és a pénzügyi szektor elszabadítását értjük – kvázi szellem ki a palackból -, aminek valóban rengeteg és sokdimenziójú (pl. a cinikus és képmutató üzleti-vállalati viselkedés is az egyik hozadéka), világszintűvé alakult problémát, válságot köszönhetünk.

Az, hogy a miniszterelnök azt mondja, A liberális társadalomszervezési elvekkel, módszerekkel szakítani kell, s hogy „Szerinte a korábbi, liberális magyar állam nem védte meg a közösségi vagyont” (mno.hu), az legalább kétszeresen is zavarkeltő. Egy – különösen fiataloknak tartott - előadáson pedig a tisztázás lenne a szép feladat. Ja, és kérdezni, kérdezni hagyni: és Ti mit gondoltok?

 

Az előadó ugyanis szándékkal vagy anélkül összemosta, maszatolta a liberális értékeket azokkal a vezetőféle szereplőkkel, akik az elmúlt 25 év során “liberálisnak” vallották magukat, miközben nem voltak azok. Ezek az emberek inkább neoliberálisok voltak, valamint esetenként többfajta kriminalisztikai megnevezéssel is illethetőek, de ebben, ahogy Schiffer András rámutatott, Orbán Viktor és pártja is kivette a részét (ezt egyébként áttételesen elismerte az előadáson szvsz). Az elmúlt 25 évben valóban nem védte semmi az embereket, de mivel abban az időszakban nem volt “liberális magyar állam”, értelmetlennek vélem az előadó ‘súlyos’ megállapítását. Mit akarhatott ezzel elérni?

Ez az egyik, amit tisztázni kellett volna. A másik pedig, ami ebből következne, hogy még “az új rendszerben” sem “tiltott” a liberalizmus, de mondjuk legalább a “tűrt” kategóriába belefér. Úgy látom, nem is a liberalizmus üldözéséről van itt szó, hanem konkrét emberek elhajtásáról: az SZDSZ és az MSZP embereinek ‘vallási’ üldöztetéséről. Csak tessék. Biztosan meg is érdemlik. És ugye, van a mondás, hogy 'ujjal sem érnénk hozzá' valamihez. Hát legyen a Fidesz a bot.

Nem kétséges, hogy az előadó komolyan alapozni kezdte a totalitáriánus állam vízióját (ha ez nem képzavar). Ennek másik ékes bizonyítéka, hogy gyakorlatilag kiadta a kilövési engedélyt a civilekre. És itt gyakorlatilag mindenki össze lett szépen egy mozdulattal mosogatva. Ugyanis a civil szféra rendkívül összetett, totalitáriánus szempontból átláthatatlan és ellenőrizhetetlen. Aggodalmas fejlemény ez, mert ha már a vezető kimondta, hogy a “civilek” meg a “civil szervezetek” fekete bárányok, akkor ott nagyon durva sztereotipizálás történt. Ez úgy hangzik, mint egy valami másik állami üldöztetés kezdete a fenti mellé. Szent háború. 

Namost ezekből a tusványosi kinyilatkoztatásokból következik a kérdés: ezekután mit keres Orbán Viktor az EU-ban? Gyakorlatilag deklarálta szakadárságát. Ki fogja követni? Ez tulajdonképpen népszavazási kérdéssé érett.

 

Megjegyzések

Nem találtam még semmit arról, hogy mit szóltak a fiatalok Tusványoson az előadáshoz. Azok a meghívott zenekarok, amelyek inkább ‘valóságanalóg’ szöveges-zenés szociokulturális jelenségek, vajon hogyan reagálnak az előadó szavaira?  Stb.

A bejegyzés trackback címe:

https://viccesviet.blog.hu/api/trackback/id/tr426548091

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zila5 2014.07.27. 23:16:35

@Lucky Larry Silverstein:
Szegény Hyppolit, lesz munkája bőven.

szerintem is 2014.07.27. 23:17:08

@Lucky Larry Silverstein:

zila5 épp az előbb írt olyat, ami a te gondolataidnál 50x is értékesebb.
Mi a gondod, nem értem...
Reflektálj inkább és érvelj, ne sértegess senkit, még akkor sem, ha ez egy liberális antitoleráns szokás.

szerintem is 2014.07.27. 23:18:15

@egysmás:

Hagyjuk, hagyom a vallást, nem érdekel.
Nem vagyok vallásos és nem is értek hozzá.

zila5 2014.07.27. 23:19:38

@Lucky Larry Silverstein:
ne szaladjunk annyira előre, előbb fogd föl ezt :)

Lucky Larry Silverstein 2014.07.27. 23:20:29

@szerintem is: Nem írt semmi értelmeset.

Az Ördögöt is Isten teremtette, de tiltotta tőle az embereket.

szerintem is 2014.07.27. 23:23:32

@Rodolfo63:

Hát hogyan állapodtak meg?
Benne van a megállapodásban, hogy a támogatások módjának és céljainak is, meg kell felelniük a magyar törvényeknek.
Épeszű kormány felelősséggel nem is írhatna alá mást.
Ez így volt, de ettől még ne legyél benne olyan biztos hogy én épeszűnek tartom ezt a kormányt.
A mindenkori törvényes keretek és lehetőségek betartásához viszont konokul ragaszkodom. Nem védek és nem is vádolok senkit,az bukjon, aki ezeket megsértette.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2014.07.27. 23:24:08

@roli101: tudod az úgy van, hogy mi nem vándorlunk se hollandiába, sem a pakikhoz
ellenben, itt se egy holland, se egy paki ne akarja megmondani hogyan éljünk
ennyi, szerintem érthető.

@_most_: ciki mi? 25 éve grundolja az ellenzék a kamu civil szervezeteinek tucatjait..és a cöf egyedül lemossa őket. hiába no, a jobbosoknak nem szabd mi?
LOL

szerintem is 2014.07.27. 23:25:17

@Lucky Larry Silverstein:

Hol élsz te?
Hagyjuk már ezeket a vallási meséket.
Mit akarsz bizonyítani vele? A mai korban a mai ismereteink szerint kell és a lehető legigazságosabban eljárni.

Rodolfo63 2014.07.27. 23:25:37

@szerintem is: igen, ahogy az is benne van, hogy az ellenőrzés joga a norvégoké

zila5 2014.07.27. 23:28:22

@szerintem is: Szerintem nem volt megalázó, viszont az előzmény, az tényleg eléggé állatiasra sikerült. A fülbevaló idegesítő.

Lucky Larry Silverstein 2014.07.27. 23:32:44

@szerintem is: Őszintén fingom nincs miről beszélsz.

- posványosról szól a cikk. OK hogy nem vagy vallásos de arról lehet hogy hallottál hogy a 'cselekedd másokkal, amit szeretnél ha veled cselekednének' c. 'orbáni' new deal Jézus egyik alapvető tanítása.

De ezen túl hagyjuk a vallást.

zila5 2014.07.27. 23:33:47

@Lucky Larry Silverstein:
Látod? Nem az ördögöt tiltotta az emberektől. Talán ha lett volna annyi tartás az emberekben, most nem kéne úgy csinálni, mintha nem értenénk valamit.

szerintem is 2014.07.27. 23:35:07

@Rodolfo63:

Persze hogy a norvégok is ellenőrizhetik, de a magyar állam is. El tudod képzelni, hogy belemenne a magyar állam és aláírna olyat, hogy ellenőrizetlenül, ellenőrizni tilos célokra öntse ide akárki, akármilyen indulatú valakik az akármilyen agymosásra szánt pénzeiket?
Gondolod hogy ez nem hogy nem érdekli, de márpedig szorosan kötelessége is erről a nemzetbiztonsági szerveknek is tudnia.

szerintem is 2014.07.27. 23:38:09

@Lucky Larry Silverstein:

Velem nyugodtan cselekedhetsz és számon kérhetsz rajtam bármi olyat, amit én mondtam. Simán állok elébe bármelyik nemzetbiztonsági, adóhivatali és stb vizsgálatoknak.

szerintem is 2014.07.27. 23:41:38

@zila5:

Miért idegesítő a fülbevaló? Nézd át a történelmet, a legtöbb háborút a telhetetlenül követelőző nők miatt vívták.

szerintem is 2014.07.27. 23:46:47

@egysmás:

Akinek vallási meggyőződése van, miért is ne hivatkozhatna rá?
Nekem nincs vallási meggyőződésem, de toleránsan mégis ezt gondolom.
A liberalizmus mitől ennyire antitoleráns?

zila5 2014.07.27. 23:55:29

@szerintem is: Elképzelni nem tudom, hogy egy nő miatt megtegyen valamit egy pasi, amit amúgy nem akarna. Ez még férfiatlanabb, mint egy állatiaskodás.
Nem szabad bedőlni a hisztérikáknak.
Nem szeretem a történelmet, mert mindenki úgy meséli el, ahogy akarja, hogy ne menjünk messzire, már a 2006-ot is legalább 3féleképpen hallottam és éppen ezért egyik variációt sem tartom igaznak.

P.Freddy 2014.07.27. 23:56:04

@MACISAJT:

"Ha nem volna lecsorgó vaj a fejükön..."

Mitől görcsölsz, mindenki minden adatot kirakott a nyilvános web-re, olvashatja a kehi, olvashatod te is, olvashatja az egész Fideszgörény izomagy-tömeg, oszt jónapot.

Ja, hogy így hiába okádik Selmeczi Gabriella, követelve az "agresszió" leállítását? Na bumm, így jártatok, megint csak a síkhülye barmaitok bégetnek tovább a seggeteket nyalva, ami persze nagy eredmény, hiszen elég sokan vagytok.

Seggek is, bégető seggnyalók is.

Tényleg, mikor hoztok le ott nálatok a Századvégnél egy háromnullával elnézett összeget valamelyik civilekről? Milli vagy milliárd, kíváncsi vagyok hol bsszátok el megint, gyökerek..:)

P.Freddy 2014.07.28. 00:02:49

@MACISAJT: Na te Századvéges, közpénzből fizetett Fideszgörény, jól figyelj.

Amíg a MI közpénzünkből az általad nyalt seggek fényesítésére kúrják el a pénzt a CÖF-nek, addig neked maximum annyi lehetőséged van, hogy a NEUGASS, KUTYA felszólításra meghunyászkodj. Te tetű, Élvezd, hogy még kapod a fizetésed, faszpraszt.

egysmás 2014.07.28. 00:03:35

@szerintem is: De hát a illiberálisok mondják, hogy ne kérkedjen a vallásával, nem a liberálisok!

Silverstein pl.

@Lucky Larry Silverstein: "'cselekedd másokkal, amit szeretnél ha veled cselekednének'"

jön egy buzi és csokin reccsent, de neked erre szavad sem lehet, hiszen ő azt tette, amit szeretne, hogy vele is megtennének.

Rodolfo63 2014.07.28. 00:06:26

@szerintem is: te el tudod képzelni, hogy a magyar kormány belemegy abba, hogy a magyarországi áram árát a ruszkik határozzák meg kényük és kedvük szerint? épeszű ember nem tudja ezt elhinni, mégis ez a valóság

ehhez képest az, hogy a pénzfelhasználást a norvégok felügyelik és ellenőrzik, teljesen normális dolog

Lucky Larry Silverstein 2014.07.28. 00:15:42

@Rodolfo63: Áramár kérdésében - el tudod képzelni, hogy a magyar kormány belemegy abba, hogy a magyarországi áram árát a ruszkik határozzák meg kényük és kedvük szerint? - ilyen szintü faszságokat ki fog elhinni a bolsiknak?

Inkább a rezsicsökkentőknek hisznek majd.

Rodolfo63 2014.07.28. 00:19:59

@Lucky Larry Silverstein: elhinni?

dehát ez a paksi szerződés egyik pontja!!!

ez nem hit kérdése, hanem ténykérdés

szerintem is 2014.07.28. 00:25:36

@Rodolfo63:

Igen el tudom képzelni, hogy a jelenlegi kormány az oroszokra bízza a hazai energiák árát.
El tudom képzelni, de nem tudom normálisnak tartani.
A norvég pénzelést se tudom normálisnak tartani, teljesen hasonló okokból.

szerintem is 2014.07.28. 00:27:53

@Rodolfo63:

Egyáltalán nem normális dolog egyik sem.
Sem az oroszoktól való energia függés, sem pedig a norvégok pénzelte politikai agymosás.

szerintem is 2014.07.28. 00:29:31

@P.Freddy:

No no no no!
Már rég tudom, hogy libsik a tolerancia ellenségei, na de ennyire?

szerintem is 2014.07.28. 00:34:08

@egysmás:

Ide figyelj! Hagyjál már engem békén a vallással, vazzeg!
Nem gondoltam volna, de ezek szerint te is csak egy szimpla antitoleráns két bites vagy?
Én már rég megírtam, hogy nem vagyok én se itt, se ott. a templomban meg főleg nem.

szerintem is 2014.07.28. 00:39:12

@Lucky Larry Silverstein:

A rezsicsökkentés... no hiszen! Az meg a másik oldali demagógia.
Ki hiszi azt el, hogy majd a szolgáltatók nem fogják ezt behajtani, csak majd valami újabb fantázia nevet fognak adni azt ezt kompenzáló ötletüknek. Majd elnevezik napelemdíjnak, vagy mit tudom én minek, de senki gondolja hogy valódi rezsicsökkentésben lehet része.

egysmás 2014.07.28. 00:40:34

@szerintem is: Engem vádoltál intoleranciával, mert az elvbarátaid nem tolerálják a vallásosság kimutatását.

Ezt kértem ki magamnak.

Lucky Larry Silverstein 2014.07.28. 00:41:11

@szerintem is: Nem kell elhinni elég ránézni az inflációs számokra.

P.Freddy 2014.07.28. 00:41:32

@szerintem is:

Ha ismernéd a kommunista köcsögöket, tudnád, hogy toleránsan nem lehet velük kezdeni semmit.

Ugyanúgy színjáték volt, ahogy Orbán sikítozva "kizavarta" az oroszokat, miközben kurvárasemmi köze nem volt az egészhez a kisköcsögnek.

A kommunistákkal szemben (most ugye Orbán, Macisajt és az összes Fideszgörény képviseli ezt az embreiségrothasztó járványt) nincs értelme a toleranciának, mert

- egyrészt hülyék mint a segg (lásd Fidesz-szavazók és Birkamenet),
- másrészt bunkók, mint az igazi vérgeciparasztok, akik nem most nyáron barnultak.

Egyszerűen: az ország kárára vannak, ezt mindenki látja, kivéve akinek kitömik a zsbét hűbérszarral.

szerintem is 2014.07.28. 00:43:54

@zila5:

"Elképzelni nem tudom, hogy egy nő miatt megtegyen valamit egy pasi, amit amúgy nem akarna. Ez még férfiatlanabb, mint egy állatiaskodás."

Miért is nem tudod elképzelni?
Te még sose hallottál róla, hogy minden férfi uralkodó mögött állt egy nő, aki felbújtotta?

szerintem is 2014.07.28. 00:46:24

@egysmás:

Nekem nincsenek elvbarátaim, egyszer ide, máskor meg odacsapok.
A középen állás nem tudod elképzelni, akár a vallás emlegetése nélkül is?

szerintem is 2014.07.28. 00:49:11

@Lucky Larry Silverstein:

Mit tudom én, milyen inflációs számokra kellene ránéznem? Úgy tudom nincs jelentősebb infláció Magyarországon.

szerintem is 2014.07.28. 00:51:42

@P.Freddy:

Ismerem a komcsi köcsöget IS!
Mindenkit ismerek és csak azt látom hogy a helyzet mindenképpen elkeserítő.
Tök mindegy melyik tolvaj van éppen hatalmon.

P.Freddy 2014.07.28. 00:58:00

@szerintem is:

Ja. Egyébként mindenki tudta, ha EZEK jönnek lopni, akkor nagyon nagyot fognak lopni, hiszen korábban még nem loptak. Felőlük meg is rohadhat az ország, ahogy meg is fog, miközben ők offshore-ban fognak koktélozni, az ifjú Lázár Boldizsár a barátnőivel, és apja Demcsák Zsuzsával, ha még akkor is tolni fogja. Vagy mással.

Egy a lényeg: sajnos a MI PÉNZÜNKÖN fogja tolni mind Boldizsár, mind Lázár János, ahogy Sánta jános vagy Mészáros Lőrinc is a mi pénzünkön hízik, miközben a fiataljaink már TANULNI IS menekülnek olyan országokba, ami BŰNÖSEN CIVIL.

De majd Viktor megoldja, meg lesz még egykét birkamenet az agresszív civilek ellen, osztjónapot magyarország.

szerintem is 2014.07.28. 01:04:38

Ha megkérdezik hogy ki vagyok, leginkább nem tudom pontosan megválaszolni.
Liberális azért nem vagyok, mert a leghalványabb vélemény eltérésre is, máris keményen kirekesztők.
Jobboldali azért nem vagyok, mert senkit se utálok a pl bőrszíne miatt.
Talán a feministákat utálom az adathamisításaik és ezeket a férfigyűlöletük terjesztésére használják, amiatt.
Na ők vastagon külföldről pénzelt felfogatói a magyar társadalomnak. A külföldről fizetett agymosások, gender tanfolyamok...
Vajon mit szólnának hozzá norvégok, ha én meg a lapos föld elméletével butítanám a lakosságukat, még akkor is ha én fizetném meg rá a tandíjukat?

szerintem is 2014.07.28. 01:14:35

@P.Freddy:

Egyetértek veled, esetleg csak annyiban nem, hogy ezek a mostaniak még nem loptak eleget. Hogyan ne loptak volna még eleget, amikor az előző ciklusban is ők voltak.
Hogy a még régebbi, az előttük lopó bagázsról ne is beszéljek.
Reménytelen...
És akkor itt tépi a száját a sok tolerancia nélküli kirekesztő liberális, hát mit akarnak? Egyszer már bizonyították a nagy semmit, vagy inkább a negatívumokat. Nem pofázniuk kellene nagy mellénnyel, hanem beismerniük, hogy nagyon szépen köszönik az emberek, hogy végre nincs különösebben jelentős szerepük a politikában. Most az a gondjuk, hogy a külföldről pénzelt álcivil szervezeteiket meg ne fogják.
Na de ettől még nem különb az a hatalom se, amelyik esetleg örvendetesen megfogja őket.

Lucky Larry Silverstein 2014.07.28. 01:15:13

@szerintem is: 40 éve nem volt ilyen alacsony infláció, tehát butaságot beszéltél, az árak nem emelkednek a rezsicsökkentés miatt.

P.Freddy 2014.07.28. 01:19:55

@szerintem is:

CÖF.

Az egyetlen, Orbán Viktor által megtűrt civil szervezet.

Ami érthető, hiszen ÖNKÉNT fényesre nyalják, talán le is szopják, önként és bérmentve, saját szabad akaratukból, élvezettel csócsálva a spermium ízét, és csókot adva a fehérjétől feldúsult anyaggal teli habzó szájjal Bayer Zsoltnak, aki átveszi a stafétát és tovább csócsálja az isteni mannát, ami Orbán Viktorból jött ki, majd élvezettel kiokádja magából, mint "alkotást".

Egy baj van ezzel: a MI KÖZPÉNZÜNKET lopják el a szopásra, ami viszont börtönbüntetéses kategória, Csizmadia mégis szabadlábon. BŰNÖZŐK. Mint a Fideszesek általában.

P.Freddy 2014.07.28. 01:21:44

@Lucky Larry Silverstein:

"az árak nem emelkednek a rezsicsökkentés miatt"

Lófaszt mama. WC-papír:

- 2 hete 780 forint
- most 930 forint

A megvalósult amerikai ólom.. 2014.07.28. 01:35:46

Minden valagagyú index címlapra került ma?
Miért is lenne a liberális államszervezés alapvető feltétele egy demokráciának? Ezt csak a poszterhez hasonló idióták gondolják így.
Mit mondott Orbán? Azt,hogy nem tagadja az liberális értékeket,de nem ezeket teszi a társadalomszervezés alapjává.

Bizonyos civil szervezetekről pedig csak a naívak nem tudják hogy valójában tőkeérdekeket szolgálnak. (Elég csak a Négymancsra gondolni, vagy a Norvég alap által finanszírozott bandákra).Ne nézzük már egymást hülyének.. Most egy kicsit a fejükre lesz koppintva.

"Namost ezekből a tusványosi kinyilatkoztatásokból következik a kérdés: ezekután mit keres Orbán Viktor az EU-ban? " Nagyon meg fogsz lepődni, hogy a következő évtizedekben hogy átalakul majd az EU, és nem úgy hogy neked tetszeni fog..

A megvalósult amerikai ólom.. 2014.07.28. 01:39:40

@szerintem is: Ezt már eddig is megtették volna ha megtehettik, de nem hagyták nekik, így kénytelenek egy kis extraprofitról lemondani. 2002-2010 között 200%-kal emelkedett a földgáz fogyasztói árát..

A megvalósult amerikai ólom.. 2014.07.28. 01:42:42

@P.Freddy: Nyilván úgy gondolod, hogyha a szocik maradnak akkor minden ugyanannyi maradt volna ugye? Akkor nem emelkedtek volna az árak egy fillért sem.
Orbánék alatt alacsony az infláció, a szocik alatt jóval magasabb volt.

P.Freddy 2014.07.28. 01:54:53

@A megvalósult amerikai ólom..:

Érdekes módon a szocik alatt az infláció magasabb volt, a fogyasztói árak pedig nem emelkedtek ilyen elbaszottul nagy mértékben.

Valami azt súgja, hogy a Fidesz ordas nagyot hazudik, például az inflációt tekintve is, hiszen kiafaszt érdekel a Fideszpropaganda-Hitlerjugend módon fényesre villantott "alacsony infláció", ha mégis kevesebb pénzem marad???

P.Freddy 2014.07.28. 03:16:02

@MACISAJT:

Csak hogy tudd, kire emlékeztettek, Századvéges eltartottak, elvakult Fideszgörények, tusnádfürdői beöntéssel, egy mai cikkből idézet:

"Ami a legjobban megdöbbentette a rendőröket, a kivágott női nemi szervek, amiket cipős dobozokban gyűjtött, volt már összesen tizenegy darab belőlük. Ezenkívül egy halom zsugorított fej díszítette a szobákat - annak idején ezek készítésével kezdte új kreatív hobbiját. Utóbbiakhoz az ötletet náci folyóiratokból vette, akikért amúgy is rajongott."

ymel 2014.07.28. 04:24:02

@szerintem is: jómagam (klasszikus) liberalizmusról beszélek. Ami a köznyelvben (és több kommentelő által) felhígulva "liberalizmus, liberális" stb., az nem azonos az eredeti értékrenddel, hanem inkább szitokszóvá változott. Ezért írtam, hogy jó lenne a szart elválasztani a víztől.

Ugyan valóban az egyén szabadságát és jogait vállalja a liberalizmus, de a feudalizmus (! önkényuralom és erőszak, szolgaság) ellenében. Tehát a devianciák (homik, leszbik stb) melletti kardoskodás abszolút meg sem jelent az eredeti értelmezésben. Ezek már kiterjeszések, és mint ilyenek és simán át is tenném őket a "neoliberális" definíció alá.

Ráadásul én az elmúlt 25 év szadeszeseit nem nevezném liberálisnak: azt mondták magukról, hogy azok. De nem: hazug és cinikus fráterek voltak, talán Kis János és még 1-2 ember kivételével. Vedd észre, hogy Kis ki is szállt a buliból nagyon régen éppen e felismerés miatt.

ymel 2014.07.28. 04:45:07

@A megvalósult amerikai ólom..: neked is előbb jár el a kezed, mint az eszed - ez már a nickedből is lejön ,smiley.

Azt állítod: "Miért is lenne a liberális államszervezés alapvető feltétele egy demokráciának? Ezt csak a poszterhez hasonló idióták gondolják így."

Hol írtam én olyat, hogy 'a liberalizmus alapvető feltétele a demokráciának'?

Előbb jár a szád/kezed, minthogy olvasnál figyelmesen. Veszélyes ez a figyelmetlenség, ahogy a nicked sem egy pacifista darab.

2. bekezdésed: így van, nyilvánvaló, hogy vannak 'túlbuzgó' szervezetek is, a zavarkeltés régi (pl.amcsi) módszer világszerte. Tehát biztosan van visszaélés is. Én pl. azt is annak tartom, amikor az index-hvg-4-stb címlapon fikázza az U19-est, de amikor végre nyertek 2:1-re Izrael ellen, akkor olyan kuss volt, hogy még. Csak az index említette valahol középtájon rövidhírben. A közvetítésük szövege meg szintén lenézős-fikázós volt. Na, ez pl kifogásolható. De ez csak egy nüansznyi példa.

3. bekezdésed: nem fogok meglepődni, mert figyelek, amennyire lehet. Változások lesznek, komolyak.

Szóval ereszd le azt a stukkert.

bölcsbagoly 2014.07.28. 06:28:42

@Rodolfo63: érdekes lenne ha az Al-Quaidára bíznád, hogy vizsgálja a támogatottjainak a pénzügyeit! vagy a 4 mancsot pénzelőkre, hogy őket vizsgálja. Nos ők is végig berzenkednek az ellen, hogy a magyar hatóságok vizsgálódhassanak náluk, pedig milliárdos károkat okoznak az országnak. S rajta vannak a a NA listáján is!

bölcsbagoly 2014.07.28. 06:31:20

@Rodolfo63: a norvégok nem jószántukból adnak pénzt, hanem cserében az EU-tól kapott kedvezményekért!S mi tudtommal EZ U tagok vagyok, mig ők nem! Ergo, nem ők mondhatják meg a tutit!

Wagem 2014.07.28. 07:14:33

Nagyon helyes.
Ti lesztek az elsők nyomorult poszterek.
Már éppen ideje volt.

zila5 2014.07.28. 08:13:19

@Lucky Larry Silverstein:
Állítólag az infláció pont a rezsicsökkentés miatt alacsony, attól még az árak emelkednek, teljesen maguktól is, majd ha elmúlik a rezsicsökkentés áldásos hatása az inflációra nézve, akkor beszélünk erről újra.

zila5 2014.07.28. 08:19:29

@szerintem is:
A felbujtásról még nem hallottam. Arról már igen, hogy vesztes csata után hazamennek és elagyabugyálják az asszonyt. Persze lehet, hogy ez is csak legenda. Én már azt se tudom elképzelni egyébként, hogy egy férfi meg egy nő együtt éljen. Szerintem külön-külön sokkal nyugisabb.

feketeesfeher 2014.07.28. 08:32:48

@bölcsbagoly:
"Nos ők is végig berzenkednek az ellen, hogy a magyar hatóságok vizsgálódhassanak náluk"

Miért beszélsz szánalmas ökörségeket?
(te meg plusz a háromhülye, maci, batyu meg silverstein :)))

Cupropenisbubo 2014.07.28. 10:37:20

Már az elmeorvosokban sem lehet megbízni ! És úgy látom az ápolók sincsenek a helyzet magaslatán !

ggiza 2014.07.28. 10:37:34

"Megadták a kilövési engedélyt a civilekre Tusnádfürdőn"

Jobb későn, mint soha!

ymel 2014.07.28. 11:36:31

@ggiza: vedd figyelembe, hogy rengeteg féle civil szervezet van. Még egy ártatlan kutyatartó közösség is az. Mivel Orbán ömlesztve beszélt a civil szervezetekről, mindent egy kalap alá véve, ez eléggé aggasztó lehet neked is. Mert hosszútávon azt jelenti, hogy megszüntetik a nicked és nem pofázhatsz azt, amit akarsz, mégha azt jobbító szándékkal, szalonképesen is tennéd. Jó lesz az neked?

MACISAJT 2014.07.28. 11:39:08

@P.Freddy: ("Mitől görcsölsz, mindenki minden adatot kirakott a nyilvános web-re, ")

Ótvar hazudozás...
Íme a hvg tálalásában, frissen:

A KEHI folytatja a nyomást, az Ökotárs tiltakozik

2014. július 24., csütörtök, 16:45
Szerző: hvg.hu

Újabb érzékeny adatokat(sic!) kér be a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal (KEHI) a Norvég Civil Támogatási Alapot kezelő Ökotárs Alapítványtól. Az Ökotárs tiltakozik, véleményük szerint a KEHI célja nem más, mint lejáratni az NCTA-t és minden eddiginél alaposabban listázni a civil szereplőket.

Új fejezetéhez érkezett a Kehi és az Ökotárs vitája, hétfőn a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal egy sor szenzitív adat (sic!) kiadására szólította fel az Ökotárs Alapítványt az eddiginél jóval szélesebb körben. Az Ökotárstól most valamennyi pályázó szervezet adatait bekérte, az eddig átadott nyertesekén túl már a vesztesekét is. Az alapítvány szerint a vesztes pályázók nem járultak hozzá adataik átadásához, és aggályosnak tartják, hogy a kormányzat közpénzek felhasználása címén olyan szervezetek adatait kéri ki, akik nem is juthattak közpénzhez.

A KEHI ezenfelül a nyertes 58 szervezet támogatott projektjeivel kapcsolatban minden információt bekér: szerződéseket, beszámolókat, levelezéseket és feljegyzéseket, valamint bizottsági jegyzőkönyveket és a projektek ellenőrzésével kapcsolatos dokumentumokat is. Az Ökotárs szerint ezek között számos személyes és érzékeny információ is található, melyek kiadására az alapítvány nincs feljogosítva. Az adatok kiadása teljesen feltérképezhetővé teszi az Alap által támogatott civil szférát, ezzel aláássa a szervezetek működését, és újabb támadásoknak teheti ki őket.

Az Ökotárs azt is nehezményezi, hogy a Kehi kikérte a pályázatok elbírálóinak adatait is, illetve pályázatértékeléseiket(sic!). A kormányzat már korábban is támadta a bizottsági tagokat elfogultsággal, az Ökotárs szerint itt Is újabb vádaskodáshoz gyűjtenének anyagot."

Márpedig ha nem tesznek eleget, hamarosan ugrik az adószámuk..akkor aztán nézhetik a "szenzitív adataikat".

bölcsbagoly 2014.07.28. 11:55:25

@feketeesfeher: miért, a 4 mancs rendelkezésére állt a hatóságoknak? Látom nagy hazafiasságodban a legocsmányabb álcivil szerzeteket is képes vagy támogatni! van bőr a pofádon, akár űrhajó borítóként is elmenne!

bölcsbagoly 2014.07.28. 11:58:22

@ymel: ne csúsztass! Világosan megmondta OV hogy kikről van szó! De ha egy kutyamentő civil szervezet főállásban a kormány ellen bujtogat és tüntetések szervezésére használja fel a pályázati pénzeket, akkor engedtessék már meg a körmére nézni!

ymel 2014.07.28. 12:02:47

@bölcsbagoly: világosan? felsorolta??

kérdem másképp: az iskolában is tanuljuk, hogyan kell/lehet bírálni, kritizálni műveket, emberi cselekedeteket stb.

A probléma:
Hogy teszel különbséget kritika és bujtogatás, provokálás között. Nekem ez a bajom. Mert az egyértelmű, hogy biztosan van olyan szervezet, aminek kifejezetten a bomlasztás a célja bármilyen eszközzel.

ggiza 2014.07.28. 12:13:24

@ymel:
Ne máááááá!!! Pontosan tudja mindenki, hogy miről és "kikről" van szó.

bölcsbagoly 2014.07.28. 12:14:33

@ymel: igen, elég világosan megadta a koordinátákat, hogy kiket lehet álcivil szervezetnek tartani! felsorolni meg nem volt ideje, annyian vannak. Az a szervezet eleve álcivil, amelyik elutasítja a KEHI vizsgálatot, mindenféle hajánál fogva rángatott ürügyre hivatkozva. Akinek tiszta múltja/jelene nem ezt teszi, hanem álla a vizsgálat elé és büszkén jön ki belőle!

ymel 2014.07.28. 12:17:25

@bölcsbagoly: még mindig nyitott a kérdés: ki dönti el, hogy ki bujtogat és rombol akár öncélúan is, és ki az, aki normális keretek között kritizál?

A problémát folytatva, amikor Orbán azt mondja, hogy "bármi" jöhet, az jelenthet totalitáriánus fordulatot, s akkor mi lesz a kritikával?

ggiza 2014.07.28. 12:19:56

@zila5:

Megint olcsóbb az élet: egyre gyorsabban csökkennek az árak

Az adatok ismertetésekor Mináry Borbála, a KSH osztályvezetője az MTI tudósítása szerint kiemelte, hogy elsősorban az élelmiszerek árának éves csökkenése befolyásolta a júniusi adatot. Hozzátette, hogy a tej, tejtermék, valamint a húsáruk kivételével szinte valamennyi termékcsoportban csökkentek vagy stagnáltak a fogyasztói árak az egy évvel korábbiakhoz képest.

ymel 2014.07.28. 12:19:57

@ggiza: ez ömlesztés volt. És ne feledd, hogy romániai magyarok előtt beszélt, akiknek miért kellene tudni, hogy melyik civil szervezetekről beszél Orbán?
Ráadásul, ha itthon mondja, ez akkor is sztereotipizálás, ami veszélyes. Nagyon veszéyes. Ugyanaz a logika, mint a zsidózás: bűnbak keresés.

ggiza 2014.07.28. 12:21:08

@ymel: Túl sokat hallgatod a klubrádiót, nézed az ATV-t.

ggiza 2014.07.28. 12:22:21

@ymel:
"akiknek miért kellene tudni, hogy melyik civil szervezetekről beszél Orbán?"

Miért kéne tudniuk? Elsősorban haza üzent ezzel Orbán. Ennyire naiv vagy?

ymel 2014.07.28. 12:28:39

@ggiza: na de miért használja a romániai magyar fiatalok idejét ilyesmire? Ez több mint udvariatlanság.
Kábé kimennél a Szigetre koncertre, erre jönne mondjuk a szlovákok torgyánpistája és órákon keresztül szónokolna neked a szlovákiai vágóhidak elektromos ajtajának új megoldásairól.

kösz. vulgárgyuriból nem kérek. az atv-vel kapcsolatban lsd egy korábbi anyagom: viccesviet.blog.hu/2014/04/09/schiffer_andras_lmp_es_egy_diskurzus_kivenhedt_diktarorai

bölcsbagoly 2014.07.28. 12:32:20

@ymel: persze, a bűnösök mindig a várható retorziókra gondolnak. Az ártatlanok meg derűsen néznek a jövőbe.

bölcsbagoly 2014.07.28. 12:34:45

@ymel: szerinted ha az itt Angliából, USA-ból, Izraelből, stb. kommentelők tudhatják, akkor az ottaniak miért nem? ja, mert lenézed őket, ismerős. Ők szerintetek románok...ahogy ezt sokszor akarva/akaratlanul ki is mondjátok.

ymel 2014.07.28. 12:36:20

@bölcsbagoly: na, ezzel nem tudok mitkezdeni. A hitbéli meggyőződés akadályozza a polgári vitát.

bölcsbagoly 2014.07.28. 12:37:43

@ymel: ez nem egy szórakoztató rendezvény volt, ha nem tudnád, hanem egy kimondottan politikai jellegű tanácskozás. Mért kevered egy nemzetközi drogos/zajmániás találkozóval?

bölcsbagoly 2014.07.28. 12:38:45

@ymel: ahhoz polgárnak kellene lenned!

ymel 2014.07.28. 12:45:44

@bölcsbagoly: na, ez az a pont, amikor azt kell mondjam, menjél vissza az iskolába, és ha végre el tudod olvasni, ami le van írva, akkor próbálj beszélni.

"Ők szerintetek románok...ahogy ezt sokszor akarva/akaratlanul ki is mondjátok."

1. te is sztereotipizálsz, többeszszámot használsz

2. Mutass rá, hol írtam azt, hogy a romániai magyarok románok?

Te nagyon kevéssé pallérozott, nekem rokonaim vannak ott. Tudod, ki az a rézfaszú báró? Átúsztad már a Szent Anna-tavat? stb. Ez ugyan irreleváns érvelés, de te hoztad fel Erdélyt.

ggiza 2014.07.28. 12:48:31

@ymel: Ne fárassz! Ez egy elenyésző része volt Orbán beszédének.

ymel 2014.07.28. 12:51:36

@bölcsbagoly: tanácskozáson beszélgetés, vita van. Itt szónoklat volt. És úgy látom, fogalmad nincs, hogy gyakorlatilag egy zenei fesztivált szerveztek az egész köré: www.tusvanyos.ro/

bölcsbagoly 2014.07.28. 12:54:27

@ymel: egyrészt egészen biztosan -már csak koromnál fogva is - jobban ismerem Erdélyt, sőt egész Romániát mint te (igen kevés az olyan része ahol ne jártam volna), másrészt, nem én tételeztem fel az ottaniakról, hogy nem ismerik az itteni helyzetet, hanem te!

A megvalósult amerikai ólom.. 2014.07.28. 12:55:20

@P.Freddy: Az infláció fogalmával tisztában vagy? Ha nem segítek: átlagos fogyasztói árszínvonal emelkedés..

bölcsbagoly 2014.07.28. 12:55:39

@ymel: előtte való napokon pedig vita és tanácskozás. Amúgy, minden évben előadónak hívták meg, most is.

A megvalósult amerikai ólom.. 2014.07.28. 13:05:13

@ymel: A nickem megértéséhez minimális humorérzék is elég .( A megvalósult amerikai álom..; persze az USA által megszállt területeken ez ólomra módosul. Na mindegy..)
Nem írtad sehol hogy a liberalizmus alapvető feltétele lenne a demokráciának, de az egész poszt arról szól-más a témához kapcsolódó posztokhoz hasonlóan-hogy Orbán illiberális államfelfogása a dikttúrához vezető egyenes út.Magad írtad:"Nem kétséges, hogy az előadó komolyan alapozni kezdte a totalitáriánus állam vízióját" Miközben ez egy hülyeség.

ymel 2014.07.28. 14:32:20

@A megvalósult amerikai ólom..: akkor a minimalisnal tobb jutott. A szintagmad vicces egyebkent, tetszett, mar talalkoztam vele korabban is.

Amikor Orban azt mondta, hogy "barmi" johet, azt nehezen lehet maskent ertelmezni, mint az emberi jogok es a szabadsag komolyabb megnyirbalasanak szandekat. Szerinted milyen allapotok uralkodnak az altala emlitett orszagokban? Szingapur talan kivetel.

feketeesfeher 2014.07.28. 14:49:12

@bölcsbagoly:
Ugyan konkrétan nem tudom miért a 4mancs a mániád, de nem tudok arról, hogy bármiféle hatósági vizsgálatnak ellenálltak volna.

Rodolfo63 2014.07.28. 19:30:46

@bölcsbagoly:

index.hu/belfold/2014/07/28/ombudsman_norveg_alap_kehi/

"Az ombudsman szerint is kétséges, hogy ellenőrizheti-e a Kehi a Norvég Civil Alapból származó támogatásokat és az abból részesült civil szervezeteket"

zila5 2014.07.28. 20:35:35

@ggiza:
Ugye nem baj, ha nem sajtóközleményekből szíveskedek a fogyasztói árak változásairól tájékozódni?

ggiza 2014.07.28. 22:04:51

@zila5:
Persze, ne is törődj a tényekkel...

egysmás 2014.07.28. 22:10:54

@ggiza: Volt egy haverom, akit, amikor rajtakapta a felesége, hogy éppen kúrta az egyik szeretőjét, azt találta mondani:
- Drágám, nekem hiszel, vagy a szemednek?

ui. a felesége azóta is a felesége...

zila5 2014.07.28. 22:13:40

@ggiza:
Szerinted, ha elviszem a sajtóközleményt a spárba, akkor odaadják a kaját tavalyi áron? :D

ggiza 2014.07.29. 06:51:58

@zila5:

Nem tudom. Az biztos, hogy ahol én vásárolok, ott nem kértek sajtóközleményt, de egy csomó terméknek min. 10% kal csökkent az ára, pl. tészták, egyes joghurtok, felvágottak, a hidegtálas termékek pedig egyáltalán nem emelkedtek. Én a szememnek hiszek.

ggiza 2014.07.29. 06:52:38

@egysmás:
Az biztos, hogy ahol én vásárolok, ott nem kértek sajtóközleményt, de egy csomó terméknek min. 10% kal csökkent az ára, pl. tészták, egyes joghurtok, felvágottak, a hidegtálas termékek pedig egyáltalán nem emelkedtek. Én a szememnek hiszek.

zila5 2014.07.29. 09:12:56

@ggiza:
Én két dologra emlékszem egész biztosan, az egyik az, hogy a kedvenc kávém sose kezdődött még kilencszázzal, a joghurtom meg tuti, hogy 99-ről 109 lett és a túrórudi is felettébb gyanús... Meg fogom kérdezni a pénztáros barátnőmet, épp tegnap nevettünk azon, hogy ránézett a kupacra a szalagon és megmondta előre, hogy mennyit fogok fizetni. :)
(a sarkon a kínainál az a kávé 650 :( )
Egyébként örülök, ha te jól érzed magad ebben az országban, esetleg büszke is vagy rá, én igyekszem a saját kis mikroklímámban megteremteni ezeket a körülményeket, népnemzeti szinten nekem ez sose ment, engem nyomaszt kissé a stílusunk.

ggiza 2014.07.29. 09:32:21

"@zila5:
Egyébként örülök, ha te jól érzed magad ebben az országban"

Nos, ez nem így van. Az emberekkel van a baj, az a baj. Ha liberális "értelmiségi" az a baj, ha nemzeti "nagyonkeresztény", az a baj, ha idegbeteg cionista az a baj, ha élősködő "öregező" az a baj, ha frusztrált neonáci az a baj. A magyar ember az baj, EZ BAJ!

ymel 2014.07.29. 09:45:06

@ggiza: hát akkor válts nicket, pl. "mizantroll" :)
a viccet félretéve ez egy ilyen hektikus, s főleg heterogén ország - vagy inkább város: Budapest.
Sok tudományág foglalkozik ezekkel a törésvonalakkal (így is nevezik)

Talán nincs sok embernek valós , maga által kitalált célja az életében, amit el kellene érnie, vagy könnyebben lehet (és tényleg) mutogatni a kívülálló nehézségekre, amik ezeket a célokat megakadályozzák. Ördögi kör

zila5 2014.07.29. 09:48:45

@ggiza:
ó, értem, igen, valószínűleg abban a bizonyos felmérésben, amiben masszívan utáljuk a pirézeket évek óta, érdemes lett volna megemlíteni a saját kisebbségeinket is. Tényleg, kellene csinálni egy ilyen felmérést, az idegengyűlölősök meg a pártpreferenciások már úgyis tökunalmasak.

ggiza 2014.07.29. 10:18:56

@ymel:

Bizony, a kívülálló nehézségek nagy előszeretettel akadályozzák a célok elérését. Nyilván, vannak "jogos" és "nem jogos" kívülálló nehézségek. Ezek persze mindenki számára mást jelentenek. Egy biztos, azzal egyet tudok érteni, ha a jövőben bizonyos jogok mellé, bizonyos kötelességek is társulnak. Sajnos, a világ átesett a ló másik oldalára. Sokan rinyálnak mostanában, hogy "ezek2 nemsokára újra fogják nyitni a gázkamrákat, pedig egy nagy lófaxot! "Ezek" nem akarnak ilyesmit, "azok" viszont a nyakadba akarnak megint ülni, semmilyen ár nem drága nekik ezért. Mindig van aktuális téma, az egyik pl. a múltkor még "én is cigány vagyok" táblával bohóckodott, most rasszista polgármester jelöltet támogat, és sunyin kimagyaráz, hazudik -ahogy az éppen aktuális érdeke kívánja-, mint régen. A helyzet változatlan, sőt, fokozódik... :)

ggiza 2014.07.29. 10:28:18

@zila5:

Szoktam BKV járművekkel közlekedni. Büdös, mocskos, veszélyes. Büdös, mert a BKV lehetővé teszi, hogy jegy nélkül olyanok használják a járatokat, akik miatt mocskos lesz. Járjuk magyar városainkat, utcáinkat, tereinket. Mocsok, szemét, kutyaszar mindenhol. (Tisztelet a kivételnek). Ezeket bizony dicső magyar gój, zsidó, cigány, baloldali, jobboldali, liberális, stb. polgártársaink hagyják ott. Köztereinken koldusok és hajléktalanok garázdálkodnak, az autós utálja a bringást és fordítva, a jövő zálogai a fiatalok b@sznak átadni a helyet az idősebbeknek, Győzike és a kurvák a példakép a fiatalság számára, mert pl.egyes csatornák a minimális alternatívát sem nyújtják, cak az undorító szemetet adják. Mégis, mit lehessen ezen szeretni?

zila5 2014.07.29. 10:42:59

@ggiza:
Ne is mondd, én is BKVzok, megőrülök tőle!
Itt sajnos minden mocskos, minden szinten.
Fizikailag, lelkileg meg szellemileg is.
Nagyon nehéz tisztának maradni. :(
süti beállítások módosítása