Mi látszik Délkelet-Ázsiából?

FERDE SZEMMEL

FERDE SZEMMEL

Nyekereg a viet vasút is már több mint száz éve

2013. május 27. - ymel

A viet vasút (Đường sắt Bắc–Nam - szó szerint Észak-Déli Vasútkeskeny nyomtávú létesítmény, francia közreműködéssel kezdődött az építése az 1890-es években először a déli részen, Saigon és környékén.

mozdony_keskenynyomtav_Saigonsmall.jpg

Saigon 3. kerületi vasútállomásán állították ki ezt a mozdonyt - keskeny nyomtávos

Hanoitól Saigonig a vaspálya hossza 1726 km körül alakul a Wikipédia szerint.  Sok szakasznak elég rossz az állapota, s több folyón is az újpesti Északi Összekötő minőségű (2008-ig, amikor is végre felújították), ócska "K" profilú vashidakon megy át az egyetlen sínpár. Ilyen csörgő-zörgő hidat még Saigonban is találunk, a hanoi szimbólumról a Long Bien hídról nem is beszélve. Felsővezeték ma sincs, dízelüzemű mozdonyok róják a fárasztó távot. Hanoiból 3-4 nap alatt le is érhetünk Saigonba. Viszont általánosságban biztonságosabb, mint túl sokat autóbuszozni.  

Ha a legprosztóbb osztályon utazunk, akkor fapadban lesz részünk, plusz ne lepődjünk meg, ha éjszaka álmunkból felébredve vécére mennénk, és alig tudunk: a sokszor dzsuvás padlón mindenfelé szétterülve alszanak a derék utasok. Komolyan vigyázni kell, nehogy rálépjünk egy-egy nyugodtan alvó polgár fejére.

A sorompók aztán még nagyon érdekesek. A félkarú-felhúzós-ellensúlyos nem terjedt el, hanem elhúzható, kerekeken gördülő kerítések vannak, amiket már sokszor akkor elkezdenek visszatolni, amikor még a szerelvény utolsó  kocsijai el sem haladtak az átjáróban. Sok ilyen városi átkelő is kábé olyan szinten van, mint Koltay bakterháza az első magyar CD-n kiadott digitalizált filmben. 

 

Az alábbi videón látható, hogy Nha Trang vasútállomásán napközben, ha szieszta idő van, akkor alszanak még a jegypénztárosok is. Magyar viszonylatban ezt a jelenetet mondjuk a siófoki vasútállomással lehetne behelyettesíteni. Égnek is állna a hajunk, azt hiszem, ha ugyanezt látnánk a jegykiadóban:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://viccesviet.blog.hu/api/trackback/id/tr465319065

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

g-dúrban zúgó kabóca 2013.05.28. 09:38:30

ócska lenne az újpesti vasúti híd??? már miért is?

ymel 2013.05.28. 09:46:53

@g-dúrban zúgó kabóca: Már megcsinálták? Egy időben csak lassan mehetett rajta át a vonat, és le volt zárva az egyik oldala a gyalogosok elől: hullott az aszfalt a felületéről, a "K" elemek pedig erősen rozsásodtak. Nem volt jó állapotban hosszú évtizedekig. Mostanra megváltozott a helyzet?

g-dúrban zúgó kabóca 2013.05.28. 12:11:00

@ymel: 5 éve gyakorlatilag kicserélték az egészet, nem is sima felújítás volt, hanem szinte egy hídcsere. Újpest büszkesége, tessék megkövetni :) nagyon pöpec kis híd lett, nem tudok róla, hogy baja lenne, rendszeresen átkelek rajta. Már attól féltem, hogy valami új infód van, hogy megint elergyult volna. De akkor megnyugodtam.
hu.wikipedia.org/wiki/%C3%9Ajpesti_vas%C3%BAti_h%C3%ADd

ymel 2013.05.28. 12:51:28

@g-dúrban zúgó kabóca: Nahát!
Akkor azért élt az emlékeimben még a nyikorgó, vacak híd! Javítom a szöveget, köszi!:)
Egyébként én szeretem Újpestet, sok közöm van hozzá. Óvodás koromban is mentünk arra sokat a csoporttal. Budapesti Fűszért - mond neked valamit? És az Újpesti Uszoda. A zárónapon jelen voltam..
süti beállítások módosítása