Mi látszik Délkelet-Ázsiából?

FERDE SZEMMEL

Buszozás belföldön és a szomszédokhoz

2013. május 03. - ymel

Hanoi kiindulások

 

Miért busz? Belföldön ez a legolcsóbb közlekedés, több helyre eljutunk vele. Nagy társaságokat választva nagyjából biztonságosak, a buszok műszaki állapota megfelelőnek mondható. Friss hír: az egyik legjobbnak mondható társaság, a Phuong Trang egyik járata a múlt héten tragikus balesetet szenvedett Dalat közelében, meghalt 4 utas. 

 

Hátrányok: ráz. Nem akkor megyek pisilni, amikor akarok. Van ugyan vécé több buszon is, de azokat csak végszükség esetén erős idegzettel. Képzeljük el, ami a hepehupákon történhet velünk, kezünkben egy locsolócsővel.. És a lányoknak sem egyszerűbb.

Ezek a vietek azt hiszik, hogy a légkondi az olyan menő, hogy feltétlenül állandóan és a leghidegebb fokozaton kell működtetni. Legyen nálunk pézsé vagy hasonló, hogy a fejünk felett lévő légbeömlőket be tudjuk tapasztani, ha érzékenyek vagyunk a hidegre, mert sokszor töröttek és nem lehet öket elzárni.

Függönnyel tapasztott légkondi nyílás..

Hangszennyezés: előfordulhat, hogy bömböl valami zene vagy film. Udvariasan és mosolyogva  kérjük meg a sofőrt, hogy csavarja lejjebb: “nyák nai ón kvá!” -  hangos a zene!

Lábszag általában nincs (a cipőt le kell venni az ajtóban), adnak takarót, a normálisabb társaságok egy kis palack vizet is.

Hosszabb utakon biztos, hogy többször is meg fogunk állni, van, amikor csak a mezőn, aztán ki merre lát, megy dolgát végezni. A vietek ebből nem csinálnak ügyet. Mindenfele láthatunk a szélbe pisilőket.

Sokféle desztináció közül válogathatunk, több társaság dolgozik, országosan a Sinh Tourist (korábban Sinh Café volt a nevük) adja a legjobb árakat hanoi indulások esetén.

A belváros-szerte található kisebb irodákkal vigyázni kell: nem biztos, hogy a legjobb árat fogják adni. Pl. 2012 őszén egy Hanoi-Vientiane (Laosz) buszjáratra a fent nevezett irodától 25 dollár körül lehet jegyet kapni, egy noname irodánál ugyanez lehet 30-32 dollár is. A busz maga lehet béna és jobb is. Béna alatt a laoszi rendszámú, csecsebecsékkel (na jó, szokásból és vallásból eredő díszítések) tarkított Hyundai meg Daweoo buszokat értem - igen, úgy néznek ki, mint Antal Nimród Kontrolljában a metró vezetőfülke, kettesével egymás mellett elhelyezett fekvőhelyekkel. Ugyanis ez egy “alvós” busz.

Laoszi nagymama ágya. A buszon

 A menetidő lehet egy nap, de lehet, hogy csak 17 óra. Az attól függ (útépítések, terelések, kerülgetni való tehenek mennyisége az úton stb.). Jó gyomor nem árt. Ez nem árt ez a jobb buszhoz sem: viet rendszámú, kétszintes alvós buszok, ugyancsak Dawoo vagy Hyundai márkák. A fekhelyek egyesével vannak elhelyezve 3 sorban 2 szinten. Legfeljebb 178 centi magasságú utasokig kényelmes, afelett folyamatos testhelyzet változtatásra vagyunk ítélve (tapasztalat). Jobb az alsó helyeket választani, mert ott ugye kisebb az amplitúdó.

A nagyobb csomagokat engedhetjük a busz hasába, biztonságban vannak, nem fogják kinyitni. Cetliket tesznek rájuk, ha normális céget sikerült választanunk. Pénz, iratok mindig legyen nálunk, akár kistáskában a nyakunkban.

- See more at: http://www.demhanoi.vn/category/utazas/#sthash.Jf8pVJTX.dpuf

A bejegyzés trackback címe:

https://viccesviet.blog.hu/api/trackback/id/tr135264186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.